Największa w historii WSiP inwestycja w nowoczesną edukację

2014-08-21

Nauczyciel-inspirator i uczeń, który jest zaangażowany w swoją edukację. To najczęściej wymieniane zmiany, do których powinna doprowadzić nowoczesna edukacja. A wszystko po to, żeby uczniowie nauczyli się odnajdować, przyswajać i wykorzystywać wiedzę potrzebną im na danym etapie życia. Szczególnie będą musieli to pokazać przyszłoroczni maturzyści, bo będą zdawać nową maturę. Dlatego Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne opracowały ZDASZ.TO – pierwsze w Polsce maturalne repetytorium nowego typu (serwis internetowy i książki), obejmujące całą podstawę programową, która będzie obowiązywać na nowej maturze w 2015 roku.

 

ZDASZ.TO

„Uczenie się przez  całe życie wymaga istotnych przewartościowań w zakresie realizacji procesu kształcenia. – ocenia prof. dr hab. Stefan Michał Kwiatkowski, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych i w-ce przewodniczący Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej PAN. – Szkoła przestaje być jedynym źródłem wiedzy – młodzież czerpie informacje o świecie zewnętrznym z bardzo wielu kanałów, różnymi metodami. Wyzwaniem staje się integracja wiedzy zdobytej w szkole i poza nią, oraz przygotowanie młodego pokolenia do samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w życiu zawodowym i społecznym.” Z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie WSiP wynika, że najpopularniejsze tradycyjne pomoce naukowe, z których korzystają uczniowie, to kompendia wiedzy, opracowania i repetytoria oraz testy z pytaniami sprawdzającymi wiedzę. Kompendia są szczególnie popularne wśród licealistów, zwłaszcza trzecioklasistów (85%), zaś testy – wśród uczniów trzecich klas gimnazjum (72%) i liceum (73%). Trzecią w kolejności najpopularniejszą formą są bezpłatne dodatkowe lekcje w szkole. Z tradycyjnych pomocy naukowych nie korzystało nigdy tylko 1% maturzystów i 10% uczniów klas trzecich w gimnazjum. W korzystaniu z elektronicznych pomocy edukacyjnych też przodują uczniowie przygotowujący się do matury.

 

 

„Nasze strategiczne podejście do nowoczesnej edukacji – mówi Jerzy Garlicki, prezes WSiP – mogę opisać tak: pomagamy uczyć, ale przede wszystkim pomagamy się uczyć. Się. Nauka poza szkołą to rosnący rynek. Jego wartość jest porównywalna do rynku tradycyjnej edukacji.” Odpowiadając na potrzeby maturzystów, WSiP podjął decyzję o zainwestowaniu w pomoce edukacyjne, które pomogą „się uczyć”. Zespół prawie 100 osób przez ponad 1.5 roku przygotował 658 tematów z 5 maturalnych przedmiotów (polski, matematyka, chemia, biologia, geografia) w wersji podstawowej i rozszerzonej. To ponad 9000 zadań, 5600 – zdjęć, animacji, ilustracji. W serwisie pod adresem www.zdasz.to znajdują się zarówno wszystkie materiały z książkowego repetytorium, jak i multimedia do części teoretycznej. Wszystko ułożone zgodnie z nowoczesnym procesem nauczania: najpierw uczeń ma możliwość sprawdzić stan swojej wiedzy, potem nauka – uzupełnienie swojej wiedzy, zadania i sprawdziany utrwalające wiedzę i umiejętności, a na koniec arkusze maturalne, żeby samemu sprawdzić, co się umie. „Materiały przygotowane przez WSiP – ocenia dr Leon Gułgowski, rzeczoznawca MEN – są wykonane z wielką starannością, dbałością o poziom merytoryczny i dydaktyczny.” Wszystkie materiały ZDASZ.TO są przygotowane zgodnie z podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz wytycznymi Centralnej Komisji Edukacyjnej do matury 2015.

„Jest to kolejna i największa inwestycja WSiP w nowoczesną edukację. Pragnę przypomnieć, że nasza aplikacja Tropiciele do nauki matematyki dla klas 1-3 podstawówki jest na liście top10 najbardziej pobieranych aplikacji – podsumowuje Jerzy Garlicki. – zdasz.to jest jakby jednym wielkim podsumowaniem edukacji szkolnej. Tradycyjnie i interaktywnie pomaga uczyć się wszystkiego, co jest wymagane przez nową podstawę programową do nowej matury, i z repetytorium-książki, i z kursu on-line. Tam, gdzie lubią się uczyć, i tak, jak lubią się uczyć młodzi ludzie.”

 

Materiały po konferencji prasowej 21.08.2014:



Zdjęcia do pobrania (zip 7,07 MB)

 

 

Materiały promocyjne:



 

Kontakt:
Jarosław Matuszewski
Rzecznik Prasowy WSiP
telefon komórkowy: 695 850 106
e-mail: Jaroslaw_Matuszewski@wsip.com.pl

Pobierz PDF Drukuj Udostępnij